Tila

5.4.2009
Lomailua Edinburghissa

Hello,

Simo oli sitten lievästi innostunut höpöttämään edellisellä kerralla, tuli sitten minunkin puolesta reissusta informaatiota. Matka ylämailla oli ihastuttava, on aina mahdotonta kuvailla näkymiä jälkikäteen eivätkä kuvatkaan anna oikeutta maisemille.

Vesiputous matkanvarrelta.

Esiteltiin suomalaisia urheilumutoja, tässä eukonkanto Mustialalaisittain.

Minä lähdin Edinburghista omille teilleni ja hain ystäväni lentokentältä perjantai-aamuna.

Saavuimme Edinburghiin illalla. Päätimme ottaa ensitöiksi pienet nokoset, jotta jaksaa sitten yöelämässä. Kävipä vain niin että heräsimme kello seitsemältä, 13 tunnin yöunien jälkeen kauniiseen aamuun. Mutta mikäs sen parempaa kuin aloittaa ostospäivä virkeänä ja ensimmäisenä asiakkaana!

Koluttuamme 8 tuntia kaupoissa oli kädet kipeät kantamisesta ja jalatkin kaipasivat pientä lepoa, kipaisimme takaisin hotellille ja suihkuun. Valmiina illallista ja yöelämää varten lähdimme taas liikkeelle, nurkan takaa löytyi miellyttävä italialainen ravintola, josta reilun tunnin päästä vaapuimme pizzan täyttäminä ja viinilasillisten jälkeen takaisin hotelliin ja nukkumaan.

Seuraavan päivän vietimme Edinburghin linnassa ja vanhankaupungin hulinassa, löysimme jopa ystävälleni unelmien poikamiehen (vai oliko se naimisissa?) William Wallacen! Minä turvauduin kateellisena halailemaan peltipurkkiin pukeutunutta herrasmiestä!

Illalla oli kuitenkin jätettävä Edinburgh, edessä kolmentunnin matka linja-autolla Aberdeeniin.

William Wallace on ihana!                      Peltipurkki.

Aberdeenissa lähdettiin kerran kiellon päälle kaupunkiin, jossa täytyi vielä ostaa hieman täytettä ystäväni matkalaukkuun. Iltaa vietimme kaupungin hulinassa hyvässä seurassa Simon ja muiden tuttujen kanssa. Tiistai-aamu valkeni kauniina! Aurinko paistoi lämpimänä ja oli vähintäänkin pakko kääriä legginsit polviin ja kipaista nurmikolle nauttimaan kevään lämpimimmästä päivästä.

Niin aika kuitenkin kuluu sukkelaan ja ystäväni joutui lähtemään. Myös muut; Simo ja ranskalaiset lähtivät kahdenpäivän vaellukselle ja minä kulutin loppuviikkoni yksin. Auringossa maaten, kirjaa lukien ja shoppaillen. Voi tätä elämätä!